FTZ

FTZ
Autodele & Værktøj 


FTZ har en Unified Communication-løsning baseret på Ciscos Communications Manager. Løsningen er integreret med FTZ's kundedatabase, og det giver mange fordele, når kunderne ringer ind. Succesen er så stor, at FTZ har eksporteret telefoniløsningen
til deres norske søsterselskab, Hellanor


Lars Romsøe

CIO i FTZ Autodele & Værktøj

”Jeg er glad for samarbejdet med Axcess, for teknikere og konsulenter er dygtige, kender vores forretning og forstår, hvorfor vi er krævende, når det handler om at holde vores telefoni og netværk i luften” siger Lars Romsøe, CIO i FTZ A/S.


FTZ

FTZ Autodele & Værktøj A/S


FTZ Autodele & Værktøj A/S har så gode erfaringer med sin Unified Communication-løsning, at den er eksporteret videre til virksomhedens norske søsterselskab, Hellanor. Løsningen er baseret på den nyeste Cisco-teknologi og er integreret med firmaets kundedatabase.

FTZ A/S er Danmarks største autogrossist med en omfattende kundeportefølje, bestående af værksteder og autoforhandlere.

FTZ har en avanceret e-handels-løsning, som står for ca. 58 pct. af virksomhedens omsætning. De øvrige ca. 42 pct. genereres via virksomhedens telefoniløsning.

”Vi tager imod ordrer for 3-4 mio. kroner dagligt over telefonen!” fortæller Lars Romsøe, CIO i FTZ A/S. ”Så det siger nærmest sig selv, at vores telefoniløsning skal fungere upåklageligt, for ellers er det dyrt i tabte ordrer. Herudover ønsker vi at yde en god service overfor vores kunder. Kunderne skal altid kunne komme igennem”.

Flyttede telefoni-løsning med hjem
FTZ har en Unified Communication-løsning, baseret på Cisco Communications Manager.

”Inden jeg kom til som CIO i 2006, havde virksomheden en hostet telefoni-’pakkeløsning’ hos en af de store teleudbydere. Jeg syntes, den var for dyr og indebar for dårlig service. Så da jeg kom til, købte vi hardware og licenser ud af aftalen og tog i stedet kontakt til Axcess, som blev vores samarbejdspartner på implementering af en Unified Communication-løsning hos os selv. Den opgave blev løst så godt, at vi efterfølgende valgte Axcess som leverandør på al it i virksomheden undtagen ERP og mail,” fortæller Lars Romsøe.

Godt samarbejde
”Jeg er glad for samarbejdet med Axcess, for teknikere og konsulenter er dygtige, kender vores forretning og forstår, hvorfor vi er krævende, når det handler om at holde vores telefoni og netværk i luften".

FTZ's telefoniløsning er baseret på den nyeste Cisco-teknologi og integreret med FTZ's kunde-database. Så når en kunde ringer ind, ved den FTZ-medarbejder, som tager imod opkaldet, med det samme, hvilken kunde, der er tale om, og kan se historik på kunden.

Eksporter til Norge 
I FTZ er man meget tilfredse med sin Unified Communication-løsning.

Så da Lars Romsøe for et par år siden var til et møde i virksomhedens norske søsterselskab, blev han klar over, at nordmændene var langt fra så glade for deres telefoni-løsning.

”I Hellanor, vores norske søsterselskab, havde man et telefoni-setup, der var baseret på mobiltelefoner. Problemet med denne var, at den var ekstremt ustabil og uigennemskuelig. Kunderne blev smidt af eller parkeret i lange køer. 30 pct. af telefonerne blev ikke besvaret, hvilket er en katastrofe i en forretning som vores,” fortæller Lars Romsøe.

Lars Romsøe er også ansvarlig for it i Norge og derfor interesseret i at eksportere en velfungerende løsning.

Derfor gik man i efteråret 2009 i gang med at lave en plan, der skulle give Hellanor en telefoniløsning, der var magen til den danske og også med Axcess som samarbejdspartner.

”Vi drøftede indledningsvist set-up’et og gjorde klar til implementering. Og lod Axcess om at rulle ud”

Styr på indgående kald
I dag har Hellanor Oslo en velfungerende telefoniløsning med bedre styring af alle indgående opkald. Bl.a. kan de prioritere opkald mellem de forskellige medarbejdere samt i spidsbelastninger parkere opkald. Alt efter den enkelte medarbejders ønske kan man få en traditionel bordtelefon eller en softphone med headset.

Pt. er det norske hovedkontor i luften. Senere følger 20 mindre lokalafdelinger, ligesom man i øjeblikket er ved at undersøge, om sælgerne skal have en mobilløsning. 

Glade kunder
”Også i Norge har vi i dag en stabil og stærk telefoniløsning”.

Én ting er, at man internt i Hellanor er tilfredse. Men mindst lige så vigtigt er det, at kunderne er det.

”Hvor kunderne tidligere var frustrerede og derfor ikke altid lige loyale, er de i dag glade og roser vores service,” fortæller Lars Romsøe. Og det er vigtigt. For ligesom FTZ er vokset meget over de sidste ti år og stadig gør det, så har man i Hellanor i Norge ambitiøse vækstmål.

”Der står vækst på agendaen i Norge, bl.a. via opkøb. Så det er essentielt, at vi har godt fat i kunderne og i øvrigt har en velfungerende løsning, vi kan skubbe ud både til eksisterende og kommende lokalkontorer.

Styr på opgaven
Også når det gælder implementering af norsk telefoniløsning har Lars Romsøe været tilfreds med samarbejdet med Axcess.

”Axcess har leveret projektledelse på hele implementeringen, og det har de gjort godt. De har lavet en projektplan, der holdt, og styret forløbet med sikker hånd.

Når man som jeg i dette tilfælde sidder langt væk fra den konkrete implementering, er det essentielt at have en samarbejdspartner, man kan stole på og dermed have sikkerhed for leverancen,” slutter Lars Romsøe, CIO i FTZ A/S.

FTZ

Danmarks største autogrossist

Fra år 2000 til år 2010 er deres omsætning steget fra 365 mio. til tæt ved 1,4 mia. kroner, og målet er at være lagerførende inden for alle sine 243.000 varenumre.


her er vores samarbejdspartnere